We schrijven het jaar 1989. Mario Peters constateert dat de Nederlandse koffiecultuur nogal saai en eenkennig is. Op zijn zolderkamer in Giethoorn start hij met het importeren van JURA koffiemachines. Die levert hij aan koffiebranders, restaurants, hotels en kantoren. Van het één komt het ander en Mario breidt zijn activiteiten uit tot het Horequip concern: internationaal toonaangevende ontwerpers en bouwers van succesvolle foodservice concepten.
Het frustreert hem dat zijn klanten niet kunnen rekenen op de constante aanvoer van premium koffiebonen. In 1997 start hij daarom met San Sebastian koffie. De naam is afgeleid van één van de mooiste koffieplantages in Zuid-Amerika: bron van de premium arabica bonen van Mario’s concept. In 2005 volgt CupCount: het serviceconcept voor de afnemers van San Sebastian koffie.
Sindsdien heeft de formule zich ontwikkeld tot hét all-in premium koffieconcept. Door de robuuste partnerships met JURA en Faema, de goede samenwerking met de koffieboeren en voldoende schaalgrootte kan CupCount van San Sebastian hoge kwaliteit aanbieden voor een vaste scherpe prijs per kop.